مبانی نظری وپیشینه تحقیق راهبردهای شناختی وفراشناختی یادگیری
مبانی نظری وپیشینه تحقیق راهبردهای شناختی وفراشناختی یادگیری مبانی نظری وپیشینه تحقیق راهبردهای شناختی وفراشناختی یادگیریدانلود مبانی نظری وپیشینه تحقیق راهبردهای شناختی وفراشناختی یادگیری مبانینظریوپیشینهتحقیقراهبردهایشناختیوفراشناختییادگ-------
مبانی نظری وپیشینه تحقیق راهبردهای شناختی وفراشناختی یادگیری
فرمت فایل دانلودی: .zipفرمت فایل اصلی: .docx
تعداد صفحات: 48
حجم فایل: 165
قیمت: 55310 تومان
بخشی از متن:
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : word (..docx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 48 صفحه
قسمتی از متن word (..docx) :
مبانی نظری وپیشینه تحقیق راهبردهای شناختی وفراشناختی یادگیری
فصل دوم
پیشینه نظری و عملی پژوهش
2ـ1 مقدمه 10
2ـ2 تعریف راهبردهای یادگیری 13
2ـ3 راهبردهای شناختی 15
2ـ3ـ1 راهبردهای تکرار یا مرور 16
روش ها و راهکارهای راهبردهای تکرار 17
2ـ3ـ2 راهبرد بسط و گسترش معنایی 21
روشها و تاکتیکهای گسترش معنایی 22
2ـ3ـ3 راهبرد سازمان دهی 28
روشها و راهکارهای سازماندهی 28
2ـ4 راهبردهای فراشناختی 33
2ـ5 دانش ویژه راهبرد 40
2ـ6 دانش راهبرد اسنادی 40
2ـ7 تفاوتهای جنسی در استفاده از راهبرد 41
2ـ8 راهبردهای یادگیری و رشد 41
مقدمه
امروزه برخلاف گذشته، دیدگاههای حاکم بر روانشناسی تربیتی بسیاری از عوامل و ابعاد یادگیری را قابل تغییر و اکتساب میدانند. یکی از نکات مهم که همواره مورد تأکید شناخت گرایان است آموزشپذیری بسیاری از عوامل دخیل در یادگیری است. شناخت گرایان در آثارشان بر قابل یادگیری بودن خلاقیت، حل مسأله، راهبردهای شناختی و فراشناختی تأکید نمودهاند (بایلز Baills
وهمکاران 2001 به نقل از مصرآبادی 1380).
افراد اغلب تصور میکنند که تنها ارائه مواد آموزشی به فراگیران پاسخگوی مسئولیت آنان است. در حالی که این تصور صحیحی نیست و مدرس، معلم، یا مسئولین آموزش باید راه و روش آموختن و یادگیری مواد ارائه شده را نیز به شاگردان بیاموزند (فردانش 1372، ص165).